Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia - Despre UAB
 
Plan operaţional 2011

Inapoi la Planuri operaţionale 2006 - 2016

PLAN OPERAŢIONAL 2011  

 

Obiective

Acţiuni, programe, proiecte preconizate pentru îndeplinirea obiectivelor

Costuri estimate

Sursă finanţare

Responsabili

Termen

  • Misiunea Universităţii, obiectivele şi reperele strategiei de dezvoltare  
  • Ø Intensificarea măsurilor pentru o mai bună echilibrare între misiunea de învăţământ şi misiunea de cercetare ştiinţifică a Universităţii

    1.1. Continuarea şi dezvoltarea strategiei pentru calitate în domeniul învăţământului

     

     

    Pro.
    ISUC
    Dir. DPPD
    CADP

    Permanent

    1.2. Promovarea unei politici de dezvoltare cantitativă şi calitativă a corpului profesoral şi de cercetători propriu

     

     

    Pro. FI
    Pro. CRI

    Permanent

    1.3. Susţinerea prioritară a calităţii cercetării ştiinţifice

     

     

    Pro. CRI
    Dir. DCS

    Permanent

    1.4. Asigurarea funcţionalităţii structurilor de management al calităţii

     

     

    Pro. ISUC
    Dir. DMC
    CEAC

    Permanent

    1.5. Adaptarea organizării instituţionale şi restructurarea curriculum-ului, în strânsă legătură cu ciclicizarea programelor de studii şi cu organizarea specializărilor

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    Permanent

    1.6. Aplicarea unui management economico-financiar eficient întemeiat pe planificarea strategică

     

     

    Pro. FI

    Permanent

    1.7. Promovarea strategiei de universitate antreprenorială

     

     

    Pro. FI,

    Pro. CRI

    Permanent

    1.8. Continuarea strategiei de dezvoltare a patrimoniului de clădiri şi spaţii, extinderea şi modernizarea dotărilor pentru învăţământ şi cercetare

     

     

    Pro. FI

    DGA

    Permanent

    1.9. Dezvoltarea serviciilor sociale pentru studenţi şi cadre didactice

     

     

    Pro. ISUC

    SSS,

    Permanent

    2. Candidaţii, studenţii şi absolvenţii

    Ø Controlul creşterilor cantitative şi determinarea unui număr optim de studenţi, care să garanteze stabilitatea privind dimensiunile cantitative şi structurale ale Universităţii şi să nu genereze o dependenţă negativă a Universităţii faţă de fluctuaţiile conjuncturale ale cererii de studii.

    Ø Corelarea evoluţiei numărului de studenţi cu celelalte componente ale procesului de învăţământ , în special cu evoluţia personalului didactic şi a condiţiilor privind spaţiile şi dotările pentru învăţământ.

    Ø Compensarea limitării numărului de studenţi la învăţământul universitar de licenţă prin dezvoltarea studiilor universitare de masterat şi doctorat, precum şi prin  extinderea altor forme de învăţământ (formare continuă, reconversie profesională etc.).

     

    Ø Creşterea calităţii pregătirii studenţilor prin practicarea unui învăţământ modern, activ şi participativ, cu un  accentuat caracter aplicativ, orientat spre solicitările cărora absolvenţii vor trebui să le răspundă în exercitarea profesiei dobândită prin studii. Ø  Punerea în aplicare a strategiei educaţionale centrată pe student şi de dezvoltare a Universităţii

    2.1. Elaborarea unei prognoze privind dinamica şi structura fluxurilor de candidaţi la admitere

    5000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    mai

    2.2. Creşterea vizibilităţii universităţii, prin următoarele activităţi:

    - includerea in programul manifestărilor ştiinţifice studenţeşti  organizate de către fiecare facultate  a secţiunii  „ Elevii în parteneriat cu universitatea”

    - diseminarea în mass-media a tuturor activităţilor care pot crea o imagine favorabilă( ex. burse Socrate - Erasmus acordate studenţilor, participarea studenţilor la manifestări naţionale/internaţionale, premii obţinute de către studenţi etc)

    - sensibilizarea şi atragerea interesului cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar  prin diferite activităţi elaborate/adaptate nevoilor profesionale ale acestora(ex. organizarea prin DPPD a unei manifestări ştiinţifice adresate profesorilor)

     

     

    Pro. ISUC

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Dir. DPPD

    Decanii

    Permanent

    2.3. Publicarea revistei Cetatea studenţească

    5000

    Venituri proprii

    SSS

    octombrie

    2.4. Instituirea unui fond de burse sociale pentru  studenţii cu probleme materiale, sub forma  unei mese gratuite, cazare gratuită sau parţial gratuită, respectiv scutire parţială a taxei de studiu.

    10000

    Venituri proprii

    Pro. FI

    permanent

    2.5. Actualizarea şi publicarea Ghidului viitorului student

    5000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    Pro. CRI

    martie

    2.6. Valorificarea avantajelor oferite de creditele transferabile (mobilitatea studenţilor, prelungirea şcolarizării, refacerea parcursului disciplinelor nepromovate, întrerupere şi reluare de studii)

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    Permanent

    2.7. Continuarea procesului de monitorizare a situaţiei la învăţătură a studenţilor

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    CADP

    Permanent

    2.8. Sprijinirea studenţilor cu dificultăţi de învăţare

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    Permanent

    2.9.Creşterea motivaţiei studenţilor pentru pregătirea profesională prin perioade de studiu în străinătate, stagii de practică

    15000 +

    430000

    Venituri proprii + fond Erasmus

    Dir. DRI

    Permanent

    2.10. Dezvoltarea serviciilor de consultanţă şi orientare în carieră

     

     

    CICOC

    Permanent

    2.11. Adaptarea şi readaptarea procesului de învăţământ în funcţie de competenţele şi performanţele ce vor fi solicitate absolvenţilor în exercitarea practică a profesiunii

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    mai

    2.12. Programarea în fiecare semestru a unei şedinţe a Senatului dedicată studenţilor

     

     

    SSS

    mai

    noiembrie

    2.13. Promovarea schimburilor culturale între studenţii Universităţii şi studenţii din alte universităţi din ţară şi străinătate

    2500

    Sponsorizări

    Dir. DRI

    Permanent

    2.14. Dezvoltarea sistemului tutorial în relaţiile cu studenţii

     

     

    Pro. ISUC

    SSS

    Permanent

    2.15. Încurajarea diversificării publicaţiilor culturale şi ştiinţifice studenţeşti

    1000

    Sponsorizări

    SSS

    Dir. DCS

    Permanent

    2.16. Promovarea unei strategii de câştigare a încrederii studenţilor prin respectul faţă de lege, respect faţă de colegi, dorinţă de autodepăşire

     

     

    Pro. ISUC

    SSS

    Permanent

    2.17. Implicarea studenţilor în contractele de cercetare ale catedrelor şi centrelor de cercetare

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Dir. DMP

    Permanent

    2.18. Antrenarea studenţilor în activităţi sportive şi participarea la competiţii studenţeşti, precum şi în acţiuni de voluntariat în cadrul CICOC

    2500

    Venituri proprii

    Pro. FI

    Permanent

    2.19. Continuarea procesului de evaluare a cadrelor didactice de către studenţi

     

     

    Dir. DMC

     

    mai

    noiembrie

    2.20. Promovarea sistemului de burse private şi/sau în parteneriat cu mediul socio-economic

     

     

    Pro. ISUC

    Pro. FI

    Permanent

    >2.21. Instituirea unui fond de burse pentru studenţii meritorii, dar şi pentru studenţii din anul I, premianţi la Olimpiadele şcolare în timpul liceului  

    20000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    Pro. FI

    Permanent

    2.22. Organizarea Festivităţii de absolvire a studenţilor şi masteranzilor, la nivel de Universitate, marcând 20 de ani de învăţământ superior albaiulian

    8000

    Sponsorizări

    Venituri proprii

    Pro. FI

    SSS

    DRI, OS.

    mai

    2.23. Sprijinirea logistică a activităţilor desfăşurate de organizaţiile studenţeşti din universitate

    1000

    Sponsorizări

    Pro. FI

    Permanent

    2.24. Organizarea de Sesiuni Ştiinţifice Studenţeşti şi concursuri profesionale şi sprijinirea participării la manifestări similare din alte centre universitare

    10000

    Sponsorizări

    Pro. CRI,

     SSS,

    Dir. DCS

    Permanent

    2.25. Organizarea Întrunirii Alumni a Absolvenţilor Universităţii

    2500

    Sponsorizări

    Alumni

    SSS

    Noiembrie

    2.26 Îmbunătăţirea continuă a bazei de documentare din biblioteca Universităţii

    10000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    SSS

    Permanent

    2.27. Dezvoltarea de materiale didactice, cu precădere sub formă electronică, pe suport CD şi/sau incluse în platforma e-Learning şi RAEL a Universităţii

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. DID

    Permanent

    Personalul didactic şi de cercetare

    Ø Consolidarea corpului profesoral şi de cercetători propriu, încadrarea în standardele cantitative şi calitative (de autorizare/acreditare) privind personalul didactic şi de cercetare

    3.1.Facultăţile şi catedrele vor analiza situaţia şanselor de evoluţie profesional ştiinţifică a personalului didactic titular pe termen mediu şi lung (4-7 ani).

     

     

    Decanii

    iunie

    3.2. Se vor aplica măsuri de stimulare şi de motivare a cadrelor didactice titulare tinere pentru intensificarea eforturilor de atingere a performanţelor necesare accederii la funcţiile didactice de profesor şi conferenţiar.

     

     

    Pro. FI,

    SSS

    Dir. DCS,

    Dir. DMC

    decembrie

    3.3. Se vor întocmi state de funcţii-proiect pentru anul universitar 2011-2012 care să îndeplinească standardele privind numărul şi structura personalului didactic titular în raport cu numărul şi structura posturilor didactice.

     

     

    Pro. FI

    Pro. ISUC

    Decanii

    iunie

    3.4.  Scoaterea la concurs a posturilor vacante pentru atragerea în Universitate a unor cadre didactice formate şi a unor specialişti cu înaltă competenţă

     

     

    Pro. FI

    Decanii

    SSS

    Permanent

    3.5. Utilizarea doctoranzilor cu frecvenţă şi cercetătorilor pentru acoperirea activităţilor practice şi a seminarilor

     

     

    Decanii

    Permanent

    Ø Folosirea pârghiilor salariale şi a celor de promovare profesională pentru încurajarea eforturilor depuse în şi pentru Universitate şi stimularea autoperfecţionării

    3.6. Aplicarea unui sistem unitar şi precis de criterii de evaluare a personalului didactic şi de cercetare cu accent pe criteriile calitative de evaluare (practicate pe plan naţional)

     

     

    Pro. CRI

    Pro. FI,

    SSS

    Dir. DCS

    Dir. DMC

    Dir. DMP

    Permanent

    3.7. Promovarea unor criterii exigente de promovare pe funcţiile  didactice superioare în concordanţă cu standardele practicate pe plan naţional

     

     

    3.8. Se va monitoriza gradul în care fiecare cadru didactic îşi îndeplineşte toate atribuţiile postului sau posturilor didactice ocupate (cercetarea ştiinţifică, relaţiile cu studenţii, implicarea în comunitatea academică).

     

     

    Decanii

    Permanent

    3.9. Optimizarea activităţii şi a condiţiilor de muncă prin realizarea unui climat de muncă adecvat, împreună cu organizaţia de sindicat

     

     

    Pro. FI

    DGA

    Permanent

    Ø Îmbunătăţirea calităţii prestaţiei didactice, prin promovarea unui învăţământ activ şi participativ, centrat pe student şi bazat pe parteneriatul cu studenţii

    3.10. Centrul de Analiză şi Dezvoltare Pedagogică va iniţia acţiuni (seminarii, ateliere) pentru cunoaşterea şi aplicarea strategiilor didactice moderne. Se va reedita Ghidul utilizatorului ECTS

     

     

    1000

    Venituri proprii

    Dir. DPPD

    CADP

    octombrie

    3.11 Optimizarea activităţii de evaluare şi autoevaluare a activităţii didactice, la nivelul catedrelor, pentru a stimula acţiuni de perfecţionare şi autoperfecţionare

     

     

    Decanii

    Dir. DMC

    Permanent

    3.12. Continuarea instruirii personalului didactic pentru utilizarea metodelor moderne de predare/învăţare/evaluare şi utilizare a platformelor e-Learning  şi RAEL a Universităţii

     

     

    Pro. ISUC,

    Dir. DID

    Dir. DPPD

    CADP

    Permanent

    4. Personalul economic şi tehnico – administrativ 

    Ø Menţinerea echilibrului între evoluţiile de ansamblu ale instituţiei şi numărul, structura şi calificările personalului economic, tehnic şi administrativ

    Ø Perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului

    Ø Asigurarea necesarului de personal pentru serviciile sociale la standardele impuse

    4.1. Îmbunătăţirea modalităţilor de selecţie şi promovare a personalului economic şi tehnico – administrativ

     

     

     

    Pro. FI

    DGA

    Permanent

    4.2.  Asigurarea cu personal  calificat – laboranţi, bibliotecari, analişti programatori, ingineri tehnicieni

     

     

    4.3. Aplicarea unui program de ameliorare a încadrării şi salarizării personalului TESA şi didactic auxiliar

    30000

    Alte venituri

    4.4. Organizarea de programe de perfecţionare profesională a personalului administrativ

     

     

    4.5. Crearea de noi posturi economice, tehnice şi administrative pentru structurile universitare parţial sau integral autofinanţate prin granturi şi programe de cercetare

     

     

    5. Structura şi organizarea activităţii academice 

    Ø Creşterea gradului de funcţionalitate a structurilor, care să asigure eficienţă şi calitate activităţii academice şi să permită adaptarea la dinamica vieţii sociale, economice, ştiinţifice şi culturale

    Ø Creşterea autonomiei structurilor universitare inclusiv în planul asigurării şi gestionării fondurilor financiare necesare funcţionării fiecărei structuri

    Ø Perfecţionarea activităţii la nivelul departamentelor  specializate

     

    5.1. Creşterea rolului catedrelor/departamentelor în evaluarea şi monitorizarea programelor de studii şi a cercetării ştiinţifice, în evaluarea şi promovarea personalului didactic

    5.2. Şefii catedrelor/departamentelor vor fi invitaţi permanenţi la şedinţele Senatului, fără drept de vot, dar cu dreptul de a participa la analiza problemelor şi deciziilor supuse dezbaterii

     

     

    Pro. FI

    Decanii

    Permanent

    5.3. Se vor reorganiza structurile Universităţii conform Legii Educaţiei Naţionale

     

     

    Pro. FI

    Pro. ISUC

    decembrie

    5.4. Publicarea semestrială a Newsletter-ului Universităţii.

    5000

    Venituri proprii

    Pro. CRI

    SSS

    DRI

    Permanent

    6. Programele de studii, curriculum-ul universitar şi tehnologia didactică

    Ø  Consolidarea programelor de studii de licenţă şi a programelor de masterat (sistem Bologna)

    Ø  Perfecţionarea tehnologiei didactice specifice învăţământului la distanţă

    Ø  Compatibilizarea curriculum-ului şi organizării programelor de studii cu standardele europene

    Ø  Adaptarea ofertei educaţionale pentru cursurile de formare profesională continuă la cerinţele mediului socio-economic

    Ø  Modernizarea tehnologiei didactice, promovarea metodelor de predare învăţare cu caracter participativ şi a unei pedagogii universitare interactive

    6.1. Decanii şi Şefii de catedră/departament îşi vor lua responsabilitatea pentru acoperirea cu necesarul de personal didactic a fiecărui program de studiu, nivel licenţă şi masterat pe care-l organizează.

     

     

     

    Decanii

    Permanent

    6.2. Decanii şi Şefii de catedră/departament vor garanta pentru calitatea activităţii didactice la fiecare program de studiu în parte.

     

     

    Decanii

    Permanent

    6.3. Integrarea platformelor e-Learning şi RAEL a Universităţii în procesele de predare învăţare

     

     

     

    Dir. DID

    Decanii

    Permanent

    6.4. Dezvoltarea de instrumente de învăţare în format clasic şi electronic, pentru uzul studenţilor

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    Permanent

    6.5. Iniţierea de noi domenii de licenţă (Comunicare şi relaţii publice)

    26000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    Decan FDSS

    martie

    6.6. Se vor declanşa procedurile de evaluare a programelor de studiu şi de pregătire a dosarelor de acreditare pentru specializările autorizate, respectiv de evaluare periodică pentru specializările acreditate

    130000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    Dir. DMC

    Decanii

    Permanent

    6.7. Elaborarea Ghidului studentului pentru anul 2011-2012 şi publicat pe pagina web a Universităţii

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    SSS

    octombrie

    6.8. Elaborarea Ghidului de studii pentru programele de masterat acreditate în sistem Bologna

     

     

    octombrie

    6.9. Creşterea eficienţei formative a activităţilor de practică a studenţilor, prin formarea unui cadru de organizare şi monitorizare a perioadelor de practică

     

     

    Pro. ISUC

    Decanii

    Permanent

    6.10. Actualizarea ghidurilor metodologice privind întocmirea lucrărilor de licenţă, disertaţie şi pentru elaborarea lucrărilor de gradul I

     

     

    Decanii

    Dir. DPPD

    martie

    6.11. Evaluarea periodică a programelor de studii

     

     

    Decanii

    aprilie

    7. Cercetarea ştiinţifică

    Ø Creşterea relevanţei cercetării ştiinţifice în Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, promovarea acesteia pe plan naţional şi internaţional şi integrarea cercetării ştiinţifice în aria cercetării europene.

    7.1. Sprijinirea colectivelor care dezvoltă proiecte valorificate prin aplicare directă în spaţiul economic, social, cultural şi prin lucrări publicate în reviste cotate ISI/BDI

     

     

    Dir. DMP

    Dir. DCS

    Permanent

    7.2. Dezvoltarea infrastructurii în colective/centre care atrag finanţări la nivel regional, naţional şi european

     

     

    Dir. DMP

    Permanent

    7.3. Continuarea demersurilor pentru obţinerea recunoaşterii CNCSIS de către centrele de cercetare

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Permanent

    7.4. Sprijinirea şi coordonarea procesului în vederea obţinerii acreditării revistelor din Universitate pentru recunoaşterea lor CNCSIS (în categoria A şi B)

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Permanent

    7.5. Încurajarea tinerilor cercetători pentru a participa la cursuri de specializare tematice, seminarii internaţionale

    8000

    Sponsorizări

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Permanent

    7.6. Creşterea numărului de conducători de doctorat şi dezvoltarea conducerii de doctorat pentru noi domenii

     

     

    Pro. FI

    Pro. CRI

    Dir. SD

    Permanent

    7.7. Organizarea şcolii doctorale: atragerea conducătorilor de doctorat şi a doctoranzilor în granturi pe programe doctorale şi treptat în proiecte postdoctorale

     

     

    Pro. CRI

    Dir. SD

    Dir. DMP

     

    Permanent

    7.8. Dezvoltarea infrastructurii de documentare: cărţi, tratate, abonamente la reviste de circulaţie internaţională

    60000

    Venituri proprii

    Pro. ISUC

    Dir. B

    Permanent

    7.9. Creşterea ponderii contractelor de cercetare – dezvoltare în raport cu finanţarea de bază

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DMP

    Dir. DCS

    Permanent

    7.10. Continuarea şi îmbunătăţirea programului de promovare şi valorificare a excelenţei în cercetare şi creaţie.

    30000

    Venituri proprii

    Dir. DMC

    Dir. DCS

    SSS

    Permanent

    7.11. Continuarea  programului de sprijinire a publicării articolelor cotate ISI

     

    35000

    Venituri proprii

    Dir. DMC

    SSS

    Permanent

    7.12 Se instituie fondul de recompensare a activităţii de cercetare prin alocarea unui fond de salarizare diferenţiat în funcţie de performanţele obţinute în cercetare.

     

     

    Pro. FI

    Pro. CRI

    martie

    7.13 Aplicarea metodologiei de evaluare a centrelor de cercetare ştiinţifică din universitate.

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Dir. DMC

    septembrie

     

    7.14 Toate manifestările ştiinţifice din 2011 vor fi dedicate aniversării a 20 de ani de învăţământ superior albaiulian

    30000

    Venituri

    proprii

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Decanii

    Permanent

    8. Relaţiile interne şi internaţionale

    Ø Afirmarea şi utilizarea competenţelor cadrelor didactice, cercetătorilor şi studenţilor într-o interacţiune biunivocă cu mediul social, economic şi cultural  - premisă a implicării active în viaţa comunitară, benefică ambelor părţi

    8.1.  Dezvoltarea de colaborări cu agenţii şi autorităţile locale şi regionale, încheierea unor parteneriate şi convenţii de colaborare

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DRI

    Permanent

    8.2. Dezvoltarea de centre de analiză, consultanţă, evaluare şi audit care să ofere servicii mediului economic şi social la nivel local şi regional

     

     

    Pro. FI

    Pro. CRI

    Dir. DRI

    Permanent

    8.3. Atragerea comunităţii locale/regionale în manifestări de popularizare a activităţilor Universităţii (conferinţe, activităţi culturale, sportive, „ziua porţilor deschise”)

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DRI

    Permanent

    8.4. Transformarea paginii web a Universităţii, cartea de vizită a instituţiei, într-un sistem activ de stocare a informaţiilor

     

     

    Pro. CRI

    Permanent

    8.5. Atragerea firmelor în dezvoltarea studiilor de masterat şi formare continuă prin promovarea de activităţi comune (aplicaţii, practică, dezvoltare de laboratoare, teme de disertaţie, etc.)

     

     

    Pro. FI

    Permanent

    Promovarea colaborării internaţionale în toate domeniile: didactic, ştiinţific şi socio - cultural

    8.6. Promovarea cadrului de colaborare pe bază de convenţii şi acorduri cadru cu universităţi, instituţii de cercetare, instituţii culturale sau alte organizaţii din întreaga lume

     

     

    Pro. CRI
    Dir. DRI
    Decanii

    Permanent

    8.7. Promovarea schimburilor de cadre didactice şi studenţi cu alte universităţi

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. DRI

    Permanent

    8.8. Atragerea de studenţi străini la studiile universitare de masterat şi doctorat

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. DRI

    Permanent

    8.9. Încurajarea participării cadrelor didactice la manifestări ştiinţifice internaţionale recunoscute

    7000

    Venituri proprii

    Pro. CRI

    Dir. DCS

    Permanent

    8.10. Susţinerea colectivelor si  centrelor cu recunoaştere internaţionala, care exista si îşi desfăşoară activitatea in cadrul universităţii

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DRI

    Dir. DCS

    Permanent

    9. Managementul administrativ şi financiar

    Ø  Practicarea unui management eficient bazat pe echilibrarea optimă a raportului dintre nevoi şi resurse, dintre cheltuieli şi venituri, dintre calitate şi cost

    Ø   Reconsiderarea criteriilor de dimensionare şi alocare a fondurilor pe tipuri de activităţi, structuri şi direcţii de utilizare, pe baza unui sistem de standarde şi indicatori de eficienţă şi calitate

    Ø   Dezvoltarea spiritului antreprenorial şi a creativităţii manageriale în universitate

    9.1. Analiza anuală a managementului la nivelul structurilor academice (facultăţi, departamente, catedre), al structurilor administrative, precum şi la nivel instituţional

     

     

    Birou

    Senat

    decembrie

    9.2. Întărirea autonomiei financiare a Universităţii prin creşterea şi diversificarea surselor de finanţare, sporirea aportului financiar din granturi şi contracte, paralel cu o politică riguroasă de raţionalizare a cheltuielilor

     

     

    Pro. FI

    Pro. CRI

    Dir. DMP

    Permanent

    9.3. Dezvoltarea unei culturi antreprenoriale integrate, adică o cultură a muncii, a spiritului de întreprindere şi inovare, a fidelităţii faţă de instituţie

     

     

    Birou

    Senat

    Permanent

    9.4. Crearea unei baze de finanţare diversificată, din alte surse terţiare, cum ar fi: servicii de consultanţă, training, contracte de cercetare şi de prestări servicii cu instituţii publice sau private, taxe de studiu, granturi de cercetare, donaţii etc.

     

     

    Pro. FI

    Pro. CRI

    Pro. ISUC

    Permanent

    9.5. Ameliorarea structurii cheltuielilor prin raţionalizarea consumurilor şi a cheltuielilor de personal şi orientarea unei părţi tot mai importante a fondurilor spre dotări şi investiţii în mijloace şi spaţii pentru învăţământ, cercetare şi servicii

     

     

    Pro. FI

    DGA

    Permanent

    10. Managementul calităţii  

    Ø   Aplicarea procedurilor de evaluare internă a calităţii programelor de studii

    10.1. Comisiile de evaluare internă şi asigurarea calităţii educaţiei constituite pe programe de studii vor parcurge procedurile de evaluare, vor analiza rezultatele obţinute şi vor  întocmi raportul de evaluare internă a calităţii educaţiei (cu referire la programele de studii respective)

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. DMC

    Decanii

    CEAC

    octombrie

    Ø  Aplicarea procedurilor de monitorizare, prin analiză colegială, a programelor de studii

    10.2. Analiza structurii planului de învăţământ

     

     

    Decanii

    aprilie

    10.3. Analiza obiectivelor şi conţinuturilor programelor tematice ale disciplinelor

     

     

    Decanii

    aprilie

    10.4. Analiza structurii statului de funcţii şi a posturilor didactice

     

     

    Pro. FI

    Pro. CRI

    Pro. ISUC

    iunie

    10.5. Analiza rezultatelor învăţării potrivit reperelor stabilite în Metodologia ARACIS şi în Regulamentul intern de evaluare şi asigurare a calităţii

     

     

    CEAC

    Decanii

    octombrie

    Ø  Încadrarea statelor de funcţii în standardele ARACIS

    10.6. Se vor întocmi state de funcţii – proiect pentru anul universitar 2011-2012 care să îndeplinească standardele privind numărul şi structura personalului didactic titular în raport cu numărul şi structura posturilor didactice

     

     

    Pro. FI

    Pro. ISUC

    Pro. CRI

    Decanii

    iunie

    Ø  Aplicarea procedurii de evaluare a calităţii corpului profesoral (analiză colegială, a conducătorului direct şi a interacţiunii student – profesor)

    10.7. Evaluarea anuală a activităţii personalului didactic şi de cercetare – monitorizarea activităţilor de evaluare colegială, autoevaluare, din partea conducătorilor direcţi şi de către studenţi prin programul Quantis

     

     

    Decanii

    Dir. DMC

    CEAC

    mai

    decembrie

    Ø  Creşterea ponderii cercetării ştiinţifice în ansamblul activităţii universitare

    10.8. Dezvoltarea cercetării la nivel de catedră şi departament, în relaţie directă cu evoluţia curriculum-ului şi cu nevoile procesului de învăţământ

     

     

    Dir. DCS

    Decanii

    Permanent

    10.9. Dezvoltarea cercetării de vârf, prin centre de excelenţă, cu abordări interdisciplinare, prin colaborări externe şi granturi

     

     

    Pro. CRI

    Dir. DMP

    Dir. DCS

    Permanent

    10.10. Aplicarea prevederilor Cartei universitare şi ale celorlalte reglementări privind condiţiile de repartizare a orelor la plata cu ora.

     

     

     

    Pro. FI

    septembrie

     

     

    10.11. R

    ealizarea auditurilor interne la fiecare facultate de către echipa de auditori formată

     

     

     

    Pro. FI

    Dir. DMC

    iunie

    10.12 Se vor organiza periodic seminarii pentru aplicarea standardelor şi procedurilor de management al calităţii cu participarea prodecanilor şi şefilor de catedră.

     

     

    Dir. DMC

    Permanent

     

     

    10.13. Crearea unor parteneriate avantajoase pentru instituţie, cu potenţial real de atragere de fonduri extrabugetare si în acelaşi timp de creştere a vizibilităţii universităţii. 

     

     

    Pro. FI

    Dir. DMC

    Permanent

    11. Baza materială

    Ø   Extinderea spaţiilor de învăţământ în corelaţie cu creşterea numărului de studenţi şi dezvoltarea structurilor universitare

    Ø  Continuarea modernizării dotărilor pentru laboratoare, cabinete de învăţământ şi a spaţiilor pentru cercetarea ştiinţifică.

    11.1. Vor continua demersurile pentru obţinerea finanţării şi începerea lucrărilor la Centrul de Învăţământ şi Cercetare Multidisciplinară

    14100000

    Alocaţii bugetare

    Pro. FI

    DGA

    Permanent

    11.2. Vor continua lucrările de renovare şi modernizare a spaţiilor de învăţământ

    1500000

    Alocaţii bugetare

    Pro. FI

    DGA

    Permanent

    11.3. Se va întocmi proiectul pentru obiectivul Centru de dezvoltare pedagogică.

     

     

    Pro. FI

    Dir. DPPD

    septembrie

    Ø  Necesitatea îmbunătăţirii şi diversificării serviciilor oferite de Biblioteca Universităţii.

     

    11.4. Dotarea Bibliotecii universităţii cu materiale didactice de referinţă din ultimii 5 ani

     

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. B

    Permanent

    11.5 Se va înfiinţa un serviciu de schimb si un serviciu documentar solid si eficient

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. B

    octombrie

    constitui bazele de date electronice pe domenii cu informaţii referitoare la cărţile şi periodicele pe care le deţine Biblioteca

     

     

    Pro. ISUC

    Dir. B

    octombrie

    11.7 Se va facilita extinderea conectării catedrelor/departamentelor la reţele bibliotecare internaţionale şi accesul on-line la literatura de specialitate.

     

     

    Pro. CRI

    Pro. ISUC

    Dir. B

    Permanent

               

    Aprobat în şedinţa Senatului Universităţii din 31.01.2011

     

         Legendă:

         Pro. FI – Prorector cu finanţarea şi investiţiile

         Pro. CRI – Prorector cu cercetarea şi relaţiile internaţionale

         Pro. ISUC – Prorector pentru învăţământ, strategie universitară şi calitate

         SSS – Secretar Ştiinţific al Senatului

         Dir. DPPD – Director Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic

         Dir. DID – Director Departamentul pentru Învăţământ la Distanţă şi Formare Profesională Continuă

         Dir. DMC – Director Departamentul pentru Managementul Calităţii

         Dir. DMP – Director pentru Managementul Proiectelor

         Dir. DCS – Director Departamentul Cercetării Ştiinţifice

         Dir. DRI – Director Departamentul de Relaţii Internaţionale

         Dir. SD – Director Şcoala Doctorală

         Dir. B – Director Bibliotecă

         CEAC – Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii

         CICOC – Comisia pentru Informare, Consultanţă şi Orientare în Carieră

         DGA – Director General Administrativ

         CADP – Centrul de Analiză şi Dezvoltare Pedagogică

         OS – Organizaţiile studenţeşti (Liga studenţilor, ASCOR)